متولد آخرین روز بهار

دفتر یادداشت مجازی من...

متولد آخرین روز بهار

دفتر یادداشت مجازی من...

86. مقاومت


من سال های سوم دبیرستان و پیش دانشگاهی رو عضو ق.ل.م.چ.ی بودم و آزمون هاش رو شرکت می کردم. آزمون ها میتونست مفید باشه اگه واقعا می خوندم، اگه درس ها رو به جای دو هفته تو دو روز آخر نمیخوندم..

یادمه مشاوره که میرفتم، مشاورها انقدر تند و تند توضیح میدادن و جمله هاشون رو اینجوری تموم میکردن: حالا اسمت رو بنویسم؟؟ حالا فیش کتاب بنویسم؟ حالا کلاس ثبت نامت کنم؟؟ و این سوال ها رو با چنان لحنی می پرسیدن که خجالت میکشیدی و مجبور میشدی بالاخره به یکی از سوالاش بله بگی و تو دام بیفتی.. کتابایی که خیلی وقتا خوندنشون فایده نداشت، یا کلاس هایی که فقط وقت مفید مطالعه رو ازت می گرفتن.

حالا امروز بعد از گذشت 5 سال از اون روزا یاد گرفتم که تو دام این موسسات نیفتم. امروز رفتم مشاوره م.د.ر.س.ا.ن.ش.ر.ی.ف. اول به خودم و دوستم هشدار دادم که زود گول نخوریم و فوری هر کتابی گفت نخریم، هر کلاسی گفت اسم ننویسیم، هر آزمونی گفت نگیم چشم. اما مشاوره با مشاوره ی دوران کارشناسی زمین تا آسمون فرق داشت.. یا اینا متدشون رو عوض کردن یا مشاوری که رفتم پیشش واقعا منصف بود!! نه اجباری بود برای اینکه از کتاب های اون موسسه استفاده کنیم، نه تهدید بود که باشـــــه می تونی کتاب نخری و کتابای دیگه بخونی ولی بقیه اش پای خودت!! خیلی راحت گفت هر کتابی که دوست داری بخون بیا آزمون بده. کلاس هم داشتن اما گفت کتاب بخونی کافیه، اجبار و اصراری برای کلاس نیست. و اینکه این دوره مثل کارشناسی نیست که حتما کلاس کنکور بری.

خلاصه که مقاومت بدنم در برابر موسسات آموزشی و مشاوره هاشون انقدری بالا رفته که حالا حتی توصیه هایی که بهم کرد برام شک برانگیزه!

بین تمامی اسامی کتاب هایی که تا حالا برای خوندن شنیده بودم و داشتم روشون فکر می کردم، کتاب های م.د.ر.س.ا.ن رو نشنیده بودم اما الان که بیشترتحقیق کردم دیدم نه انگاری واقعا کتاب هاشون مفید هستن و جامع. فک کنم همین موسسه رو انتخاب کنم و پکیج و آزمون رو ثبت نام و کنم و بسم الله!


* عکس از دیوار رنگی رنگی


نظرات 1 + ارسال نظر
ELi چهارشنبه 15 مهر 1394 ساعت 21:05 http://khuneyemajazieli.blogsky.com/

با کی می ری ؟

با یکی میرم ولی کاااااش تنها میرفتم :((

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد